lördag 6 november 2010

Snart smäller det!

Jag tittar ut genom fönstret och ser vita flingor sakta singla genom luften. Årets första snöfall har förvandlat den leriga hösten till ett vitt landskap med hemligheter. Jag undrar vilka äventyr som döljer sig i den gnistrande granskogen bara ett stenkast från min farstutrappa. Kanske iakttas jag i skrivande stund av avundsjuka gråtroll som tycker att mitt hem ser ut att vara både varmt och hemtrevligt. Närmare ett halvår av vinter, kyla och mörker väntar oss som bor i detta nordliga land. Vad ska man göra när det är för kallt för att gå ut och allt känns trist och tråkigt? Frågan har tidigare år varit en svår nöt att knäcka men tack vare det goda folket på Riotminds finns det nu ett svar. Man sätter sig helt enkelt vid datorn och surfar ut till Drakar och Demoner Online.

Det var i början av april som Riotminds meddelade att de helt skulle övergå till ett digitalt medium. Bort med böcker, skärmar och tärningar. Hela Sverige undrade om Riotminds fått fnatt och snart var den heta diskussionen igång. Vissa såg mörka moln, död och förintelse medan andra var mer positiva. Själv var jag från början väldigt skeptisk (och är det till viss del fortfarande) men under månaderna som gått har jag blivit mer positiv till övergången. Kanske finns det osedda fördelar som man bara kan uppleva när projektet är färdigställt? Kanske lanseringsdagen blir startskottet för en ny storhetstid för rollspel i allmänhet och Drakar och Demoner i synnerhet? Den dagen närmar sig nu i alla fall med stormsteg för 1:a december smäller det. Det ska minst sagt bli intressant att se vad Riotminds har lyckats trolla ihop. Hur kommer allt att fungera? Bara själva tanken känns nervpirrande och likt ett barn kan jag knappt vänta till julafton. Jag hoppas att alla tveksamma i vårt avlånga land ger Riotminds nya koncept en chans. Det tänker jag göra!

/ Klaatu

Riotminds

Inga kommentarer: