tisdag 7 juni 2011

Mardröm!

Det tog oss nästan ett år men nu har äntligen förumistäventyret Mardröm blivit färdigställt. Det har varit en svettig uppgift och det har krävt sina offer. I inget tidigare äventyr har jag varit tvungen att klippa, klistra, förvrida, omskriva eller helt stryka för att äventyret skulle bli en sammanhängande historia som skulle vara spännande att rollspela. Allt detta trubbel beror på att så många forumister har varit delaktiga i skapandet av äventyret. Speciellt stolt är jag över alla illustratörer som villigt har låtit sig hunsas och piskas av mig som om jag vore en värsta slavdrivare. I början av skrivandet hade jag en förhoppning att äventyret skulle bli cirka 50-60 sidor stort. Pyttsan, den förhoppningen krossades av alla författare och nu när äventyret är färdigt kan vi konstatera att äventyret blev hela 161 sidor stort (Snösaga var bara 136 sidor). Själva äventyret är en riktig berg-och-dalbana av händelser, möten och ond bråd död. Det finna delar som bara kan klaras av med skarpslipat stål och magiskt artilleri och det finns andra delar som kräver intellekt, uppfinningsrikedom och en gnutta tur. Det behövs en blandad grupp rollpersoner för att man ska minsta chans att klara av äventyr. Dessutom bör man vara sex-sju stycken spelare som gärna få ha reservrollpersoner utslagna redo att användas när det väl barkar åt helvete.

För nytillkomna rollspelare kan jag berätta att Mardröm är det tredje forumistäventyret i en kampanj på fyra äventyr som kallas "Kampanjen om Ödesprofetiorna". De tidigare två äventyret heter Stenhjarta och Drakskugga och går att ladda ner från denna webbsida.

Slutligen skulle jag vilja tacka alla som har hjälpt till att skriva och teckna detta äventyr. Att nämna er vid namn och specificera era bragder känns som en allt för stor uppgift så jag nöjer mig med att säga TACK FÖR DEN HÄR GÅNGEN. När vi börjar arbetet med den sista delen är mindre säkert, kanske blir det aldrig av. Just nu känns det som ett projekt som måste få ligga på is ett tag. Vi får se när tärningsgudarna åter ler och riktar blickarna mot denna kampanj...

/ Klaatu

Ladda ner!

3 kommentarer:

J.C. Jacobsson sa...

Underbart Klaatu, och underbart omslag av Carlos.

Anonym sa...

Tack for intressant information

Olav/boningen sa...

Shit vad fett!