tisdag 26 mars 2013

Bästa supplement 2012!

Så var läsarnas val av Bästa spel 2012, Bästa supplement 2012 och Bästa omslag 2012 i Speltidningen Fenix (nr 2, 2013) avgjorda. Fria Ligan knep första platsen för Bästa spel med rollspelet Svavelvinter i en dödlig batalj ända in i kaklet med Fantasy! Old School Gaming. Lukas Thelin vann Bästa omslag med sitt Birger Barbaren-omslag. Jag får gratulera dessa vinnare men här tänkte jag främst banka högt och ljudligt på min egen trumma eftersom mitt äventyr Mörkret vid stigens slut blev framröstad som Bästa supplement. Det känns extra skönt med tanke på den kritik som äventyret fick när det släpptes. Mer om detta kan ni läsa här. Svenska folket hade dock den goda smaken att se bort från äventyrets "svagheter" och istället se vad jag egentligen försökte skapa. Det värmer gott att jag fick litet av en upprättelse och kan nu äntligen sätta den diskussion som uppstod bakom mig. Jag tackar från hela mitt hjärta alla som röstat på mitt äventyr och det känns väldigt gott att få en sorts bekräftan på att det jag skriver faktiskt uppskattas av folk. Tack för det. Jag skall givetvis inte bara ta åt mig hela äran själv. Kred måste också gå till alla som hjälpte till med allt från illustrationer till språklig bearbetning. Detta gjorde vi väldigt bra.

/ Jörgen "Klaatu" Karlsson

Sagagames
Mörkret vid Stigens Slut på SF Bokhandeln
Mörkret vid Stigens Slut på Rollspel.nu

1 kommentar:

Unknown sa...

Grattis Jörgen, mest beröm ska du förstås ha för ditt eviga slit och alla dina finfina produkter!! Kul att du vinner ett pris också!