måndag 25 mars 2013

Goda rollspelsnyheter!

Oj, oj, oj. 2013 har rivstartat med en bunt goda rollspelsnyheter. För det första kommer ett nytt Mutant Chronicles från Modiphius. Jag var aldrig något större fan av detta rollspel när det begav sig på 90-talet men kanske kan en uppfräschning vara på sin plats? Jag har dock ingenting emot att Modiphius försöker med tanke på vilket gigantiskt antiklimax COG Games försök slutade i. För det andra släpper Riotminds nästan allt gammalt Drakar och Demoner material som är från tiden innan Trudvang fritt för nedladdning. Även om Riotminds har piratat piraterna så är detta en kulturgärning som förtjänar allt beröm som kan ösas från både nostalgiker och nybörjare. För det tredje kommer Fria Ligan att släppa en ny version av Mutant som de kallar Mutant År Noll. Jag tror att de flesta svenska rollspelare har en speciell plats i sitt hjärta för Mutant och en nyversion i Fria Ligans händer låter som det bästa som kunde hända för detta rollspel. Ser verkligen fram emot detta och ni glömmer väl inte att stödja detta projekt på Founded By Me. Slutligen från Saga Games är nytryck av regelboken, monsterboken och ett äventyr på gång och alla dessa produkter ser jag också fram emot. Framtiden ser med andra ord ljus ut. Dessutom funderar Piruett-mannen Magnus på att ge ut en Sinkadusbok. Jag ryser av välbehag.

/Klaatu

Mutant Chronicles
Drakar och Demoner innan Trudvang
Mutant År Noll på Fria Ligan
Mutant År Noll på Founded By Me
Saga Games
Sinkadusboken på Piruett

Inga kommentarer: